Vildsvin...

Jag har faktiskt tagit det lugnt änsålänge.
Käkat stor frukost läääänge, flått ett vildsvin, bara legat i solen & lapat lite (jagvet,mendrebranärmmanärförkyld) .
Nu måste jag ut med hunden straxt.

Hum.. tänkte lägga ut bilder från vildsvinsprocessen.
 Men helt plötsligt kännde det fel?
Jag är ju van att se det, uppvuxen med  jägare. Så jag har ju varit med om det i alla år..men andra kanske reagerar?. var tvungen att söka på ifall det var olagligt (knäppsomjagär) men inte.... Fortsätt inte kolla om du är känslig.
Men det är så det är.. han lider inte.
 sen kanske jag är lite "äckelunge" ;)






 










Sedan skickar man iväg en bit av mellan gärden för ett trikinprov (masksomkanfinnasivildsvinskött). det tar ca 4 dagar.
Undertiden hänger man kötte i ca 1 dygn innan man styckar.
Är provet godkänt är det frittfram. gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0