Hetsätning..

Usch.
mat intaget stannade ju dock inte där igår.

under mindre än en timme vräkte jag i mig.

- 3 mackor
- 1,5 digestive kex.
- 2 bravo kex.
- 1 kexchoklad.
- 2tsk nutella.
- 1 kopp cappucino marabou.

Helt crazy. Så inatt & just nu mår jag inte bra. ÅNGEST!
Jag som hade varit så duktig!

DEM HÄR FÖRBANNADE HETSÄTNINGARNA!
Det är sjukt, egentligen. Det går verkligen inte att kontrollera vilket många verkar tro.
"men herregu det är väl inte svårt att bara sluta"
"Men låt bara bli & ät, säg bara stopp"


Det går inte. Jag blir helt skakig & bara moffar i tills jag mår ännu smre & nästan spyr!


Kommentarer
Postat av: Pia

Men vännen så det kan gå.. Och du, skit i vad alla andra säger när det gäller att sluta äta.. Det är inte lätt, varje sekund är en kamp. Ett beroende är ett beroende och om det sätter den sidan till så är det svårt. Har du ingen vän du kan ringa när suget kommer? Jag har en sådan Tess på min blogg.. Hon är min absolut stötte pelare hon har även samma problem och vi stöttar..

En sak skall du veta man måste misslyckas för att lyckas och man är stark varje gång man tar sig upp från hetsätandet igen. Så upp med hakan och nya tag!

Pst lite lättare om du inte har frestelser hemma för då måste man åka och köpa dom innan och då blir det ju lite jobbigt.. Sen kan man sätta upp en regel också som jag har gjort.. Jag har ca 15 min promenad väg till en godis outlet affär och ca 40min promenad väg till Landvetter centrum och om jag skulle bli sugen så får jag ej åka utan måste gå.. 15 min är inte långt men man hinner tappa suget innan man kommit fram så då vänder man.. =) Har gjort det en gång tom var inne i affären men sen herregud klockan är 21.00 en lördag om jag inte ätit tills nu idag så varför göra det nu och sen knatade jag hem. Men dock har jag trillat dit efter det.. Men bra med lite regler för sig själv.

Kom ihåg ingen är perfekt! Hoppas du får en härlig lördag nu med massor med goa vovve promenader!

2009-05-30 @ 13:23:29
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0