tänkt till...

Visst stämmer det.
Genom att förbränna med kcal än du stoppar i dig går du ner i vikt.
Säkert många, likaså jag har då tänkt;

"Om jag minimerar mitt matintag & ökar min träning väldigt mkt borde jag rasa i vikt väldigt fort"

Right, det är sant. You do. Men tänk efter!

Väljer du då att stoppa i dig något litet fjuttigt på morgonen.
Gå vrålhungrig med huvudvärk fram till middagen. stoppar i dig lite mat.
Vrålhungrig & grinig fram till kvällsmaten då su stoppar i dig lite igen.
Sedan kör ett krävande träningspass på det.
Visst....du går säkert ner i vikt. Du når ditt mål fortare. Men TÄNK TÄNK TÄNK.
Orkar du fortsätta i all evighet i den livsstilen?    NEJ!
Direkt när du slutar med detta kommer dina kilon att öka igen, men dubbel fart!

Gör istället små förändringar. Skippa småätandet & sötsakerna.
Sattsa på mer mättande & proteinrik mat! Ät regelbundet.
Byt ut det vita brödet mot grovt. Byt vit pasta mot fullkorn.
Halvera pasta/potatis portionerna & öka proteinet istället!
Skippa kanelbullen på fikarasten. Ta med dig en morot eller ett ägg istället.
Skapa en livsstil du känner att du skulle kunna leva med!
Tänk långsiktigt....


Kommentarer
Postat av: Pia

Starkt gjort av dig att öppna dig så för mig en helt främmande människa bakom en skärm! Det krävs mkt för att göra en sån sak och härligt att du kommit till insikt om vad ditt "problem" är. Jag förstår precis vad du menar, benn there done that tusen tals ggr! Men ingen anorexi har jag haft men detta jäkla ätandet.. Men som du ser du är inte ensam, det finns massor av oos här ute.. ;)

Skall ta och följa din blogg och vara lite av en stöttepelare m du vill? Länkar till dig så får du reklam också till din nya fina blogg!

Nu jäklar nu kämpar vi! Du skall bara må bra och äta rätt och jag skall göra det samma men bli av med mina sista kilon också! Det här kommer gå av vägen tjejen och du är på rätt spår!

Nu har vi ett sunt friskt liv framför oss! =)

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

2009-05-27 @ 13:10:16
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0